- Született:
- 1968
- Tagság:
- PhD, habil
Varga Emőke
irodalomtörténész, az SZTE tanszékvezető főiskolai tanára.
- PDF | REZ |ENG
A tanulmányíró a Tragédia illusztrációtörténeti szerepének sajátosságait vizsgálva azt bizonyítja, hogy Madách koncepciója erőteljes ösztönzést ad a vizuális megjelenítéshez, ugyanakkor költői nyelve korlátozza a drámában szereplő látványelemek és események képzőművészeti megkomponálását. Az ember tragédiájának szövege megadja a művészi szabadság lehetőségét az illusztrátornak, de a „magára hagyatottság” élményével is szembesíti.
On Illustrations for The Tragedy of Man
By examining the role of The Tragedy in the history of illustration, the author demonstrates that Madách’s vision provides a powerful stimulus for visual representation, while at the same time his poetic language imposes limits on the artistic composition of visual elements and events in the drama. The text of The Tragedy of Man allows the illustrator artistic freedom, but also confronts him with the experience of being “abandoned”.
Varga Emőke: Az ember tragédiája illusztrációiról - Magyar Művészet 2023/2 - PDF | REZ |ENG
Varga Emőke
Mérlegen a kortárs gyermekkönyv – szegedi óvodapedagógus szakos hallgatók szakmai tapasztalatai
Vajon a jelenlegi óvodai gyakorlat mennyire nyitott a kortárs gyermekirodalomra, a mesei tartalmak és a történetközvetítési módok megújítására? A tanulmányíró kismintás mérések eredményeinek értékelésével, a felsőfokú képzésben még, az óvodai nevelési folyamatokban már részt vevő óvodapedagógus hallgatók tapasztalatai és véleménye alapján ad képet arról, hogy a kurzusok tananyaga, szemléletrendszere milyen kapcsolatban áll az intézményi praxissal.
Varga, Emőke
Contemporary Children’s Books on the Scale: Professional
Experiences of Student Kindergarten Teachers in Szeged
How open is current kindergarten practice to contemporary children’s literature, to the renewal of fairy tale content and storytelling methods? By analyzing the results of small-sample surveys, the experiences and opinions of undergraduate students already involved in the pre-primary school teaching, the author of the study shows how the curricula and approaches of the courses relate to kindergarten practice.
Varga Emőke: Mérlegen a kortárs gyermekkönyv - Magyar Művészet 24/6