- Született:
- 1976
Veres Bálint PhD
esztéta, a MOME doktori iskolájának DLA programvezetője.
- PDF | REZ |ENG
Amikor a zene egy festmény tárgyává válik, nem elemezhető úgy, mintha a képzőművészeti ábrázolás csupán kommentárja lenne a már létező, önálló zenei jelentésnek, ahogy a zenét láttató festmény sem szemlélhető néma látványként. A szerző a művészetek összevegyülésének romantikus célkitűzését, e folyamat esztétikatörténeti előfeltételeit és értelmezési lehetőségeit, valamint az interart jelentésképződés módját Josef Danhauser 1840-es, Liszt Ferenc a zongoránál című festményével kapcsolatban vázolja.
Veres, Bálint
Translucent Meanings: Music in Painting
When music becomes the subject of a painting, it cannot be
interpreted as if the artistic representation were merely a commentary on the pre-existing, autonomous musical content, just
as a painting that visualises music cannot be seen as a silent
spectacle. Te author outlines the Romantic objective of the
fusion of the arts, the aesthetic-historical preconditions and
interpretative possibilities of this process, and the way in which
interart meaning is formed in relation to Josef Danhauser’s
1840 painting Liszt at the Piano.Veres Bálint PhD: Áttűnő jelentések: zene a festményen - Magyar Művészet 2021/05