Dér Csaba Dezső - Szűcs-Kis Alexandra
- PDF | REZ |ENG
A tanulmány célja, hogy hazai viszonylatban betekintést nyújtson a korszerű múzeumi digitális marketing lehetőségeibe, illetve képet adjon az ágazaton belüli kihasználásáról. A szerzők szerint a vizsgálati szempontrendszer alkalmazásával, valamint az elemzésből levont következtetések segítségével – stratégiai tervezés és megfelelő kommunikációs tevékenység mellett – az intézmények viszonylag alacsony marketingköltséggel is jól mérhető eredményeket érhetnek el.
Are the Muses Silent on the World Wide Web?
A Critical Analysis of the Communication Strategies Employed by Museums in Hungary on their Websites and Social Media Platforms
The goal of the study is to explore the potential of digital marketing in museums in Hungary and provide an overview of its current use in the sector. The authors posit that by employing this analytical framework and deriving conclusions therefrom, institutions may achieve tangible outcomes with a relatively low expenditure on marketing, provided that they adopt a strategic approach to planning and undertake appropriate communication activities.
Dér Csaba Dezső - Szűcs-Kis Alexandra: A világhálón hallgatnak a múzsák? - Magyar Művészet 24/4